Naar KVK.nl
088 - 585 22 22 Nieuws

weMaron BV, 97e plaats MKB Innovatie Top 100 2018

Chatbot Bob houdt bij senioren een oogje in het zeil

weMaron heeft de Helperapp gebouwd, voor senioren en hun contactpersonen. Nieuw in de app is de slimme chatbot Bob de Bot. Bob checkt bij de gebruikers hoe het met hen gaat en waarschuwt hun familie of vrienden als dat nodig is. Bob beschermt de privacy maar regelt wel noodzakelijke hulp. Met een succesvolle crowdfunding campagne is de app gebouwd en in april gelanceerd voor de eerste 500 senioren.

Langer zelfstandig

Senioren willen graag langer zelfstandig leven maar daarbij niet geïsoleerd raken van de rest van de maatschappij. De technologie van de Helperapp kan hun leven een stuk aangenamer maken. Ze ontvangen als check drie keer per dag een berichtje op hun  telefoon via SMS of app of een Google praatpaal. Ook worden ze uitgenodigd voor sociale en culturele evenementen en gewezen op mogelijke kleine aanpassingen in huis en gerichte hulp.

Kennisbank en referentievragen

De chatbot Bob maakt gebruik van een kennisbank om de gesprekken per persoon te voeren. Die kennisbank is via een portaal toegankelijk voor provincie, gemeenten, welzijns-stichtingen en verenigingen. Zij kunnen events (zoals een kaartavond, toneel) kennis (valpreventie, veiligheidstips) en hulp (seniorenadviseurs, wijkagent) in de kennisbank aanleveren. Via referentievragen ontdekt Bob wat de gebruiker leuk vindt of nodig heeft. Hij  kan zo leuke en zinvolle conversaties met mensen voeren en hen op het juiste moment de juiste informatie leveren.

In de BusinessBolide van Business and Bubbles vertellen Celine van Groasis en Ronny van weMaron over hun ervaringen na het winnen van de MKB Innovatie Top 100.

weMaron BV

weMaron logo Beuningen

Facebook

Website

Twee mensen met fiets met op de voorgrond een mobile met Bob de Bot app

Doorbraak

"Bedankt Kamer van Koophandel! De publieksprijs van de MKB Innovatie Top 100 heeft ons letterlijk de doorbraak van Bob de Bot gebracht. Gemeenten en andere klanten zien het als een extra bevestiging dat Bob de Bot wel degelijk bij het publiek aanslaat en gebruikers vertrouwen Bob de Bot omdat het een 'bekroond' product is."

Ronny Hendrikx, weMaron

Kennispartners

Enterprise Europe Network logo NL groeit logo RVO logo
088 - 585 22 22 Contact