Naar KVK.nl
088 - 585 22 22 Inschrijven

Knakwortel V.O.F., 7e plaats KVK Innovatie Top 100 2019

Plantaardige hotdog

Eigenaresse Valerie is vegetariër en lust geen groenten. Medevennoot Koen liet het daar niet bij zitten en maakte worteltjes zo lekker dat ze bijna niet meer gezond smaken: de Knakwortel was geboren. Het is een plantaardige variant op de klassieke hotdog. Grappig en eenvoudig maar vooral ook duurzaam. Met Knakwortel combineren ze de herkenbare gezonde wortel met de geliefde smaak van street food. Een klassieker uit New York, maar dan van deze tijd.

Anders naar voedsel kijken

Knakwortel laat mensen anders naar voedsel kijken. Geen samengestelde vleesvervangers, maar bestaande groente in de hoofdrol. Knakwortel wil mensen meer groeten laten eten. Ze gaan de strijd aan met het ‘slechte imago’ van groenten. "Niet met een wijzend vingertje, maar op een leuke manier”. De knakwortel past ook bij de trend om meer vegetarisch en veganistisch te eten. Het product is 100% afkomstig uit Nederland en wordt hier ook geproduceerd.

'Het begon als grap, maar ligt nu bij Albert Heijn'

Bos en Kaljee wonnen vorig jaar al 125.000 euro voor hun idee, de AH Product Pitch. Een prijs van Albert Heijn voor innovatieve voedingsmiddelen. Inmiddels ligt de knakwortel bij 400 winkels van Albert Heijn en in alle filialen van Hanos en Sligro. Ze werken samen met diverse buitenlandse retailers. Ook liggen de wortels in school- en bedrijfskantines. En er is een foodtruck die door het hele land kan gaan en op festivals en evenementen staat.

 

Knakwortel V.O.F

Logo KnakwortelAlmere

Facebook Twitter LinkedIn

Website

Broodjes knakwortel

Valerie zittend op een rode kar met blauwe balon, Koen duwt de kar

Valerie en Koen van Knakwortel

Kennispartners

Enterprise Europe Network logo NL groeit logo RVO logo
088 - 585 22 22 Contact