Naar KVK.nl
088 - 585 22 22 Podcasts

Hulan BV, 55e plaats KVK Innovatie Top 100 2020

De digitale revolutie in dyslexiebehandeling

Het percentage Nederlandse jongeren dat risico loopt laaggeletterd te worden, blijft fors toenemen. Net zo zorgwekkend is dat het plezier aan lezen nergens in Europa zo laag is als in Nederland. Dit zijn serieuze problemen omdat ze op enorm lange termijn kunnen doorwerken.

Spelende leren lezen

Een kerndoel van taalonderwijs is om leesplezier te bereiken. Dat is namelijk dé sleutel tot een betere lees- en taalvaardigheid. Om het plezier in lezen te behouden biedt Hulan, gespecialiseerd in serious games en gamification-toepassingen, een nieuwe insteek: al spelende leren lezen met Asgaard Saga. Dit is een serious game waarin kinderen zelf op ontdekking gaan in de gamewereld en zijn of haar eigen persoonlijke leerweg volgt. Zij kunnen de game op tablet, telefoon en computer spelen.

Online portaal

Er is een versie voor zorgpartijen en dyslexiebehandelaars en een versie voor scholen. Behandelaars en leerkrachten kunnen via het platform de voortgang bijhouden en gepersonaliseerde nieuwe opdrachten inplannen. Ook wordt het online portaal gebruikt voor de communicatie met ouders en school. Op deze manier wordt alle relevante informatie gedeeld.

Wetenschappelijke inzichten

Asgaard Saga is ontwikkeld door De Lerende Mens, prof. dr. Harold Bekkering (hoogleraar sociaal-cognitieve neurowetenschappen aan het Donders Instituut voor Hersenen, Cognitie en Gedrag van de Radboud Universiteit Nijmegen), Berkel-B en Hulan. De behandelprincipes in het programma zijn gebaseerd op recentelijke wetenschappelijke inzichten en jarenlange praktijkervaring. Anders dan andere leerspellen worden in Asgaard Saga de leerprincipes vanuit de neurowetenschappen, gamedesign en de pedagogiek serieus genomen.

Hulan BV

Hulan logoWaalre

Facebook LinkedIn Instagram

Website

Asgaard Saga

Kennispartners

Enterprise Europe Network logo NL groeit logo RVO logo
088 - 585 22 22 Contact