Naar KVK.nl
088 - 585 22 22 KVK Impact Award

i4Things BV

Smart Home as a Service Consolomio®

Bedrijfsnaam i4Things BV
KvK Nummer 61754862
Website www.i4things.eu
Beschrijving onderneming i4Things is een software bedrijf dat - middels het door haar ontwikkelde SaaS platform Consolomio® - Service Providers in Telecom, Energie, Verzekeringen en (gezondheids)Zorg in staat stelt om te profiteren van de snel groeiende Smart Home markt om zo nieuwe klanten aan te trekken, nieuwe diensten aan bestaande klanten te leveren en klantverloop terug te dringen. Met haar managed solution kan i4Things de service provider volledig ontzorgen.
i4Things ontwikkelt software oplossingen voor smart home toepassingen. Deze worden in een B2B2C business model via service providers aangeboden. Ons SaaS platform Consolomio® stelt Service Providers in Telecom, Energie en Verzekeringen in staat om op eenvoudige wijze te profiteren van de snel groeiende Smart Home markt: door middel van een onderscheidende propositie kunnen zij nieuwe klanten aantrekken en klantverloop terugdringen. Tevens biedt Consolomio® Service Providers in de Thuiszorg (bijv. voor ouderen en chronisch zieken) een gebruikersvriendelijke, privacy respecterende en kostenefficiënte oplossing voor bijvoorbeeld monitoring, toegang(scontrole) en comfortverhogende patiënttoepassingen. Daarmee kunnen wij een bijdrage leveren aan het beheersbaar houden van de alsmaar toenemende zorgkosten en tevens de patiënt in staat stellen om langer en met een gerust gevoel in zijn vertrouwde omgeving te blijven wonen. Consolomio® is een managed platform waardoor i4Things de genoemde service providers volledig kan ontzorgen. Voor de eindklant is Consolomio attractief en gebruikersvriendelijk doordat alle smart home toepassingen in huis door middel van 1 app kunnen worden bediend (gedaan dus met verschillende apps voor je deurbel, je verlichting, thermostaat, etc. en voortaan eenvoudig scenario’s maken zoals “als iemand aanbelt mijn slimme lampen geel laten knipperen, een boodschap afspelen via mijn Sonos of IKEA speakers en op mijn smartphone”).
Naam innovatie Smart Home as a Service Consolomio®
Beschrijving innovatie Consolomio® is een wereldwijd toepasbaar, volledig gemanaged en white label Smart Home as a Service platform in de cloud. Het stelt Service Providers (in telco, energy, insurance en care) in staat om onder hun eigen merk binnen enkele weken een zeer betaalbare Smart Home propositie in de markt te zetten. Naast extra inkomsten en (voor verzekeraars) het verminderen van schaderisico (door brand, water, rook, inbraakmeldingen), biedt een dergelijke oplossing velerlei mogelijkheden voor nieuwe diensten met betrekking tot veiligheid, comfort, energie en zorg die klanttevredenheid en klantenbinding vergroten. Het unieke van Consolomio® voor de consument is dat de complexiteit van het installeren en managen van een Smart Home oplossing volledig wordt weggenomen. Dat doen we met een range van zeer betaalbare eigen devices, maar tevens door het naadloos integreren met bestaande devices van gerenommeerde brands als Philips Hue en Sonos, die allemaal door middel van 1 app (beschikbaar voor iOS en Android) kunnen worden gemanaged. Aldus maken wij een geavanceerde en volledig geïntegreerde Smart Home oplossing betaalbaar voor het grote publiek. In tegenstelling tot vele andere oplossingen vindt aansturing en data opslag (denk aan camerabeelden) volledig plaats op Europese servers. Daarnaast is het transport en de opslag van data volledig versleuteld en wordt de consument ontzorgd doordat passwords voor bijvoorbeeld camera's zeer frequent en volledig automatisch worden vernieuwd om inbreuk op privacy te voorkomen. Onze unieke back-end integratie met de operations en customer care systemen van de service providers, stelt hen in staat een uiterst hoogstaande en veelal proactieve dienstverlening naar hun klanten te leveren. Tenslotte ontzorgt i4Things service providers en consumenten van de uitdagingen van device life cycle management zoals het pushen van nieuwe firmware en eventuele door derden doorgevoerde aanpassingen in API's en biedt het een steeds groter wordende groep van aangesloten en gecertificeerde devices van verschillende merken.
Website innovatie
Noodzaak en belang van deze innovatie Voor de gemiddelde consument is het kiezen van een goede en betaalbare Smart Home oplossing geen sinecure. In een versnipperde smart home markt ziet hij vaak door de bomen het bos niet meer. Tevens komt elk nieuw Smart Home device (of het nu gaat om een deurbel, een thermostaat, lampen of (rol)gordijnen) meestal weer met een eigen app voor de smartphone, wat het integreren van al die devices binnen 1 oplossingen tot een nachtmerrie maakt. Doordat wij enerzijds werken met starterkits van bij elkaar passende en betaalbare eigen devices; en anderzijds tevens een (cloud-to-cloud) integratie bieden met diverse bekende merken als Hue, Sonos, Amazon Alexa en Google Home Assistent, kan de consument alles met 1 app bedienen en is hij verzekerd dat ook bij eventuele wijzigingen in de API's door deze partijen, zijn Smart Home automations blijven werken. Tevens wordt zo geborgd dat reeds gedane investeringen in dergelijke systemen hun waarde blijven behouden wanneer hij zich abonneert op een op Consolomio gebaseerde Smart Home as a Service aanbieding van een service provider. Zo wordt het kinderspel om een scenario te maken als "wanneer iemand aanbelt met de slimme deurbel, laat dan alle lampen (Hue, Ikea, eigen merk) geel knipperen en speel een boodschap af op mijn Sonos speaker systeem, behalve op de kinderkamer, en laat tevens zien wie er voor de deur staat op mijn smartphone en op mijn Smart Home control panel"!
Bijdrage aan een betere wereld ZORG:
- ouderenzorg en zorg voor chronisch zieke patiënten kan betaalbaar en menselijk worden gehouden: ook zonder privacy gevoelige maatregelen als camera's, kunnen wij bijv. met deurcontacten (toilet/badkamer) en slimme stekkers (koffieapparaat/waterkoker) afwijkingen van een 'normaal' dagpatroon vaststellen. Door middel van een eenvoudig in de app op te zetten "Circle of Trust" kunnen in dat geval familie, vrienden, mantel)zorgverleners of een professionele alarmcentrale worden gewaarschuwd. Voor eventuele calamiteiten is ook een paniekknop beschikbaar en middels telefoon of het control panel zouden bijvoorbeeld meldingen voor medicijn inname gegeven kunnen worden en worden bevestigd.
- Voor dezelfde doelgroep maar ook voor mensen met een beperking kan het in- of uitschakelen van bepaalde apparatuur of verlichting lastig zijn. Consolomio biedt integratie met spraakassistenten als Alexa en Google. Dit stelt mensen met mobiliteitsproblemen in staat om dit spraakgestuurd te doen. Ook voor andere dagdagelijkse zaken zoals wanneer iemand aanbelt een visuele prikkel geven door alle slimme lampen oranje te laten knipperen en/of dit via een gesproken geluidsboodschap (of belgeluid) op het multiroom speaker systeem kenbaar te maken en tevens op mobiele telefoon, control panel (tablet aan de muur) en/of op de TV laten zien wie er aan de deur staat. Middels slimme sloten kan, ook zonder aan te hoeven bellen, gericht toegang worden verschaft en wordt dat tevens geregistreerd (wie, wanneer). Daarmee behoren stigmatiserende en veiligheidsgevoelige sleutelkluisjes tot het verleden.

ENERGIE:
- naast de zorgsector is een Smart Home ook ondersteunend aan energiebesparing en gericht gebruik van energie door middel van een combinatie van slimme thermostaten, slimme stekkers en andere faciliteiten en daarmee een bijdrage leveren aan de noodzakelijke energietransitie.

ALGEMEEN:
- tenslotte draagt een Smart Home voor eenieder, inclusief de gewone consument, bij aan het gevoel van veiligheid en comfort
In welke mate is de innovatie nieuw en origineel 1) unieke hubless oplossing, wat bijdraagt aan een zeer eenvoudige uitrol en installatie (doe-het-zelf en volledig app gestuurd) gebruik makend van de kracht van:
- een reeks van betaalbare eigen devices met eigen firmware welke verder bijdragen aan gemak van installeren
- een intuïtieve app voor zowel installatie als gebruik
- een eenvoudige integratie met een scala van gerenommeerde Smart Home brands
2) uniek B2B2C concept waarmee direct een groot contingent van eindklanten kan worden aangeboord door middel van upsell binnen het bestaande klantenbestand van een service provider en waarbij de bestaande maandelijkse billing cycle kan worden gebruikt
3) unieke back-end integratie stelt de service provider in staat stelt verregaande ondersteuning te bieden aan haar eindklanten zowel pro-actief als re-actief door middel van uitgebreide logging en control.

Bijlagen

Kennispartners

Enterprise Europe Network logo NL groeit logo RVO logo
088 - 585 22 22 Contact