Naar KVK.nl
088 - 585 22 22 Inschrijven

Tapp.online

Slim papier

Bedrijfsnaam Tapp.online
KvK Nummer 75008084
Website https://tapp.online
Beschrijving onderneming Het Internet of Things is eigenlijk de evolutie van het internet zoals we het kenden. Het is fantastisch dat je televisie, je auto en je koelkast zijn verbonden met het internet. Maar het is eigenlijk relatief eenvoudig om die 'dingen' te laten verbinden: ze hebben al een stroomvoorziening, een CPU en een interface. Door wi-fi toe te voegen, zijn ze eigenlijk al online.

De echte uitdaging ligt in het verbinden van onverbonden 'dingen'. Om producten te verbinden zonder stroom, intelligentie en interfaces. Stel je voor dat je koelkast niet alleen met jou kan communiceren, maar ook met het pak melk of een doos aardbeien. Stel je voor dat instructiehandleidingen een digitaal VR/AR leer-platform openen. Stel je voor dat een fles wijn een verkooppunt wordt, met niets meer dan een tap van een smartphone.

Dat is wat we doen bij Tapp. We slaan de brug tussen de echte en de digitale wereld door slim papier te maken, dat is verrijkt met de NFC-technologie. Door een snelle, naadloze en vloeiende overgang tussen deze twee werelden te maken, creëren we een geweldige synergie.

Internet verbindt niet langer alleen computers en mensen. Het verbindt alles, met de smartphone als een IoT-afstandsbediening. En 5G maakt onze smartphones nog krachtiger. Alles - van een fles wijn tot een papieren brochure - krijgt een digitale identiteit. Elk object in de echte wereld wordt digitaal geboren. Wij geloven dat dat echt Internet of Things inhoudt. En we noemen het: het Internet of Everything.
Naam innovatie Slim papier
Beschrijving innovatie Het Internet of Things is eigenlijk de evolutie van het internet zoals we het kenden. Het is fantastisch dat je televisie, je auto en je koelkast zijn verbonden met het internet. Maar het is eigenlijk relatief eenvoudig om die 'dingen' te laten verbinden: ze hebben al een stroomvoorziening, een CPU en een interface. Door wi-fi toe te voegen, zijn ze eigenlijk al online.

De echte uitdaging ligt in het verbinden van onverbonden 'dingen'. Om producten te verbinden zonder stroom, intelligentie en interfaces. Stel je voor dat je koelkast niet alleen met jou kan communiceren, maar ook met het pak melk of een doos aardbeien. Stel je voor dat instructiehandleidingen een digitaal VR/AR leer-platform openen. Stel je voor dat een fles wijn een verkooppunt wordt, met niets meer dan een tap van een smartphone.

Dat is wat we doen bij Tapp. We slaan de brug tussen de echte en de digitale wereld door slim papier te maken, dat is verrijkt met de NFC-technologie. Door een snelle, naadloze en vloeiende overgang tussen deze twee werelden te maken, creëren we een geweldige synergie.

Internet verbindt niet langer alleen computers en mensen. Het verbindt alles, met de smartphone als een IoT-afstandsbediening. En 5G maakt onze smartphones nog krachtiger. Alles - van een fles wijn tot een papieren brochure - krijgt een digitale identiteit. Elk object in de echte wereld wordt digitaal geboren. Wij geloven dat dat echt Internet of Things inhoudt. En we noemen het: het Internet of Everything.
Website innovatie
Noodzaak en belang van deze innovatie De grafische sector heeft al jaren te maken met een daling; en dat is logisch - briefpapier en enveloppen houden vast op te bestaan. Maar niet ál het papier gaat verdwijnen. Want wij vroegen ons af: wat is het doel van drukwerk? Wat wil iemand bereiken met een poster, een brochure of een label? Dat komt allemaal op hetzelfde neer: verbinden. En wij hebben dat heel letterlijk genomen. Door die échte verbinding te leggen, kunnen merken hun doelgroep nog beter bereiken. Ze kunnen ze bereiken waar ze zich veelal bevinden: hun smartphone. De data die ons slimme papier genereert presenteren we aan onze klanten. Zo kunnen ze precies zien of hun KPI's gehaald worden. Ze kunnen reageren en handelen. Niet meer op basis van een vermoeden, maar op basis van data.
Bijdrage aan een betere wereld Slim papier valt op allerlei manieren in te zetten. Je kunt voedselverspilling tegen gaan door verpakkingen te laten communiceren. Je kunt slimme labels inzetten bij de thuiszorg waarbij je aan de ene kant kunt verifiëren of het product de juiste is en aan de andere kant een educatie-platform kunt openen. Je kunt slimme labels gebruiken door bigbags te ontdoen van een logo waardoor ze nogmaals gebruikt kunnen worden. Je kunt intelligente donatie-bussen maken waarin niet alleen cash-geld kan, maar ook een digitale donatie. Dit zijn allemaal échte voorbeelden, door ons reeds bedacht en gemaakt. Wij denken mee met de vraag van onze klanten en kunnen met een duurzaam, slim en doordachte strategie komen.
In welke mate is de innovatie nieuw en origineel De gebruikte technologie (NFC) is niet nieuw. De toepassing wel. Door de technologie op deze manier toe te passen, creëren we een grote activatie. Op deze manier kunnen onverbonden items een digitale dimensie krijgen op een schaal die eerder niet voor mogelijk werd gehouden. De data die het papier genereert zorgt ervoor dat alle producten een digitale identiteit kunnen krijgen - alle producten krijgen een digitale geboorte.

Kennispartners

Enterprise Europe Network logo NL groeit logo RVO logo
088 - 585 22 22 Contact