Naar KVK.nl
088 - 585 22 22 Inschrijven

Niels Bloembergen / Mediajungle

Mediajungle

Bedrijfsnaam Niels Bloembergen / Mediajungle
KvK Nummer 74355163
Website www.mediajungle.eu
Beschrijving onderneming Ontwikkelen van (serious) games, spellen en het geven van workshops en presentaties. Ontwikkelaar van de Mediajungle.
Naam innovatie Mediajungle
Beschrijving innovatie De Mediajungle is een bordspel in combinatie met een (web)app waarmee de spelers aan de hand van filmpjes, doe- en discussieopdrachten in gesprek gaan over mediagebruik. Van selfies, gamen en fun tot en met gameverslaving, online pesten en sexting. Kletsen over media is leuk en leerzaam maar de Mediajungle is ook een game die je wilt spelen en winnen! Verzamel zoveel mogelijk digimanten tijdens je verblijf in de Mediajungle en word de winnaar! Het spel is voor iedereen van jong tot oud(er) en kan overal gespeeld worden.
Website innovatie www.mediajungle.eu
Noodzaak en belang van deze innovatie Nederland heeft ruim 2 miljoen mensen met een laag IQ, waarvan een groot deel een lichte verstandelijke beperking (lvb) heeft. Door hun verminderde cognitieve en sociale aanpassingsvermogen is deze groep ook online extra kwetsbaar. Zo zijn jongeren met een lvb oververtegenwoordigd als slachtoffer en als dader van cyberpesten, sextortion en grooming. Ze vertonen vaak impulsief gedrag en hebben moeite met het inschatten van de intenties van een ander. Ook hun taalbegrip en leesvaardigheid zijn beperkt. Dit zorgt niet alleen voor een verminderd bewustzijn van de gegevens die ze online delen, maar ook voor het impulsief klikken op links en de moeilijkheid om privacy-instellingen te beheren. Ze begrijpen ook over het algemeen de algemene voorwaarden niet. Media Jungle is een educatief bordspel gecombineerd met een app. Met behulp van video's en opdrachten praten spelers met elkaar over mediagebruik. Niet alleen worden ze zich bewust van hun eigen mediagebruik en gedrag, de spelers leren ook van elkaar en de tips en knowhow die in de game zijn verwerkt. Media jungle is ontworpen voor mensen met een beperking en dus geschikt voor een bredere doelgroep. De game wordt gespeeld op circa 700 locaties in Nederland en Belgiƫ.
Bijdrage aan een betere wereld Mediajungle start de dialoog over mediagebruik en helpt een kwetsbare doelgroep online weerbaarder en zelfverzekerder te worden. Een groot gedeelte van het leven mensen vindt online plaats. Wij vinden dat iedereen recht heeft op een leuk online leven.
In welke mate is de innovatie nieuw en origineel De combinatie van een app en een website is nog niet eerder ontwikkeld. Ook zijn er weinig serious games die echt leuk zijn om te spelen.

Kennispartners

Enterprise Europe Network logo NL groeit logo RVO logo
088 - 585 22 22 Contact