Naar KVK.nl
088 - 585 22 22 KVK Impact Award

MELLES PEOPLE

DE SOCIAAL – DIGITALE AANPAK

Bedrijfsnaam MELLES PEOPLE
KvK Nummer 68058241
Website https://www.mellespeople.com
Beschrijving onderneming MELLES PEOPLE is een uitzendbureau voor hostesses, hosts, chauffeurs, bediening en sales medewerkers aan unieke locaties, cateraars en evenementen. Onze MELLES PEOPLE zijn een uitgebreide selectie van commerciële en representatieve dames en heren, voor zowel de zakelijke als particuliere branche. De medewerkers van MELLES PEOPLE zijn uiterst getraind, hebben veel horecaervaring en zijn representatief. Wij leveren gedreven, flexibele werknemers, die met enthousiasme, passie en grote kundigheid van ieder evenement een groot succes maken.

Wij streven ernaar om enkel samen te werken met (young) professionals in dit vakgebied. Onze MELLES PEOPLE gaan door een extensief selectieproces waar exact bepaald wordt waar de krachten en skills van deze medewerker liggen, dit om ervoor te zorgen dat de juiste persoon op de juiste plek staat. Per persoon wordt er focus gelegd op doorgroeimogelijkheden en vastigheid in het team. Onze medewerkers worden getraind middels online en VR trainingen, daarnaast bieden wij ook wekelijks trainingen aan in de Johan Cruijff ArenA. Op deze manier leert de medewerker creatief aan de slag te gaan met hetgeen waar hij of zij zich in wilt ontwikkelen, zowel digitaal als fysiek. Zo streeft MELLES PEOPLE naar perfectie door digitaliteit en persoonsgebondenheid te combineren.

MELLES PEOPLE acht het zéér belangrijk een band op te bouwen en te onderhouden met haar werknemers. Zo krijgen alle werknemers minimaal 2 keer per week een WhatsApp bericht of belletje van iemand van kantoor om te vragen of alles naar behoren gaat, inclusief een persoonlijke felicitatie, en eventuele feedback! Het is uit ervaring gebleken dat dit zorgt voor gemotiveerd en toegewijd personeel.
Naam innovatie DE SOCIAAL – DIGITALE AANPAK
Beschrijving innovatie DE SOCIAAL – DIGITALE AANPAK
Bij MELLES PEOPLE gaat kwaliteit altijd boven kwantiteit, echter kunnen wij door onze moderne insteek van de sociaal-digitale aanpak, kwantiteit leveren, zonder te compenseren in kwaliteit.

Wij zijn sterk voorstander van de digitalisatie om zo onze bedrijfsprocessen efficiënter in te delen. Echter, gezien het feit dat wij met mensen werken, is het heel belangrijk dat wij niet alleen vanuit praktisch oogpunt kijken naar digitalisatie, maar ook vanuit een sociaal oogpunt. Wij staan dicht in contact met alle werknemers van het bedrijf. Zo kent iedereen van kantoor, inclusief de eigenaresse Lynndell Melles, iedereen bij naam en weten wij precies hoe wij het individu kunnen laten floreren.

Voor de optimalisatie van onze planning maken wij gebruik van een relatief nieuw CRM-systeem die continu in ontwikkeling is door middel van ‘co-creation’ met MELLES PEOPLE. Hier laten wij personaliteiten tot leven komen. Training, ontwikkeling en transparantie zijn drie van meerdere pijlers waar MELLES PEOPLE zich dagelijks mee bezig houdt. Zo wordt de ervaring van werknemers en opdrachtgevers bijgehouden in ons CRM-systeem en worden trainingen op maat, kostenvrij verzorgd voor alle PEOPLE en voor iedere partner. Ook houden wij ons aan het 3-6-9-12 systeem, waar iedere werknemer ieder kwartaal een gesprek heeft met iemand op kantoor over zijn of haar ontwikkeling bij MELLES PEOPLE. In lijn met deze persoonlijke insteek hebben wij een AVG-proof systeem ontwikkeld waarin wij persoonsgebonden, hospitality gerichte informatie over werknemers delen met partners. Partners weten zo wát zij kunnen verwachten en van wíe zij dit kunnen verwachten.

Training voor personeel is verweven in de bedrijfscultuur van MELLES PEOPLE. Zo zijn er reguliere trainingen voor al het personeel tweemaal per maand te volgen in de Johan Cruijff ArenA, daarnaast zijn er ook trainingen op maat gemaakt voor haar partners. Verder hebben wij een uitgebreid bestand aan online trainingen die beschikbaar zijn voor onze werknemers om thuis te volgen. Een ander onderdeel van onze e-learning focus is de nieuwe manier van leren, ons huidige project gaat om Virtual Reality (VR) en is nu al een groot succes! VR helpt onze werknemers in het omgaan met stresssituaties op de werkvloer en is ideaal voor het trainen van oog voor detail. Dit helpt de werknemers niet alleen zekerder in hun schoenen te staan, maar wordt hierdoor ook beter in allerlei facetten van de horeca. Hierbij kan men denken aan trainingen zoals bier tappen, snijtechnieken, complaint handling, sales etc. MELLES PEOPLE is dan ook het eerste uitzendbureau in Nederland die de Young Professionals in de Hospitality industrie zichzelf laten ontwikkelen door middel van E-learning en VR-Exprience!

Styling op maat voor de werknemers is een extra service die aangeboden wordt door MELLES PEOPLE aan haar partners. Onze styling afdeling heeft een uitgebreide analyse per werknemer en veel ervaring in evenement/people styling, waardoor er in een handomdraai een kleding voorstel klaarligt. Om zo sustainable mogelijk te zijn, biedt MELLES PEOPLE een toegankelijke in-house styling aan, echter kan een meer extravagante styling ook duurzaam worden klaargemaakt door middel van de expertise van het team.

Het kantoorteam van MELLES PEOPLE is jong, gemiddeld 23 jaar oud om precies te zijn. Dit is een enorm voordeel naar onze concurrentie omdat wij een frisse blik hebben naar de industrie en dicht bij onze werknemers staan. Wij geloven in het neerleggen van ‘ownership’ bij de medewerkers, hiermee bedoelen wij dat werknemers te allen tijde zelf verantwoordelijk zijn voor hun loonsverhoging, trainingen, vakkundigheid en de praktische zaken als loonheffing, declaraties en eventvoorbereidingen. Let wel, wij nemen uitgebreid de tijd dit te leren en uit te leggen, juist om de bal bij de werknemer te leggen uit zich dit, keer op keer, in een mooi resultaat. Ons motto om Young Professionals klaar te stomen voor de uitdagingen die nog komen gaan, sluit hier dan ook perfect bij aan.

Wij zijn ons zeer bewust van onze voorbeeldfunctie. Zo nemen wij het voortouw in het leggen van contact en onderhouden dit nauw met onze werknemers. Persoonsgebondenheid, planning en organisatie is de verantwoordelijkheid van het MELLES PEOPLE kantoor team. Daarin nemen wij ‘ownership’.

Sustainability is ook een veeleisend topic op kantoor. Zo hebben wij al de switch naar een ‘papier-vrij’ kantoor gemaakt, hanteren wij een zeer strak inventaris beleid zodat niets onnodig wordt weg gegooid. Voor de styling van de kleding behandelen wij dit zo duurzaam mogelijk, door de kleding in Nederland te laten fabriceren en alleen te werken met recyclebaar materiaal. Eveneens wordt de bedrijfskleding alleen in verantwoorde badges gewassen met milieuvriendelijk wasmiddel. Op dezelfde wijze spenderen wij veel tijd aan de logistieke planning van het reizen van de werknemers van A naar B. Het creëren van zogenoemde ‘clusters’ is een effectieve manier om de hoeveelheid uitstoot per werknemer te verminderen.

Tot slot
Sinds de oprichting in januari 2017 is MELLES PEOPLE ieder jaar verdubbeld in werknemers en hebben wij nog nooit gefaald te leveren.
Website innovatie Trainingen op website pagina – gesloten ...
Noodzaak en belang van deze innovatie De werknemers van morgen nemen geen genoegen meer met een onpersoonlijke behandeling. Ieder individu wil zijn belangen behartigd zien, dit is waar MELLES PEOPLE zich onderscheid. Wij doen niet aan overbodige processen, wij hebben één kantoor, werken zonder papier, kennen al ons personeel bij naam en helpen hen zich voor te bereiden op de ‘grote wereld’ middels het nemen van ‘ownership’ voor hun eigen carrière pad. Daarnaast, onderhouden wij het sociale aspect van het werken met mensen middels persoonlijk contact, een sollicitatie bij MELLES PEOPLE is dan ook één persoon tegelijk, inclusief een directe één op één training. Digitalisering brengt veel voordelen met zich mee, toch mag het nooit ten koste gaan van de band tussen de werknemer en de werkgever!
Bijdrage aan een betere wereld De sociale aanpak, is op twee manieren te lezen. Sociaal als in contact opbouwen, precies weten wat onze PEOPLE in petto hebben, een bovengemiddeld loon en goede arbeidsvoorwaarden aan te bieden. Echter, zit hier ook een groot deel socialiteit voor de wereld in verwerkt, namelijk het milieu. Wij willen jong volwassenen vanaf het begin van hun carrière bewust laten worden van de confrontaties en verantwoordelijkheden die zij zullen hebben in het volwassen leven. Denk hier aan het vragen om loonsverhoging, het invullen van papierwerk en hoe ga je om met sustainability voor zowel jezelf, je baan, je toekomst als het milieu?
In welke mate is de innovatie nieuw en origineel Bij MELLES PEOPLE nemen wij de tijd voor onze sollicitanten, minimaal één uur per persoon. Dit is compleet anders dan de aanpak van andere uitzendbureaus waar tientallen werknemers tegelijk op gesprek komen. Door onze innovatieve, digitale-sociale aanpak weten wij in één uur alles van de medewerker dat wij nodig hebben om hem of haar te plaatsen op het juiste evenement, met de juiste styling waar de opdrachtgever en werknemer zich beide goed bij voelen. Werknemers krijgen minimaal twee keer per week persoonlijk contact. Desgelijks, werken wij met een persoonlijke felicitatie via WhatsApp en krijgt men een ‘shoutout’ op de story van onze Instagram.
De tijd die wij besparen met proces optimalisatie investeren wij dus in de strenge selectieprocedure, persoonlijke connectie en kwaliteitscontrole. Hierdoor voelen werknemers zich gehoord, kunnen zij het beste uit zichzelf halen en zullen zij ons niet verlaten voor een massaal bureau waar men een nummer is en geen individu. Onze visie op training en ontwikkeling is zeer persoonlijk en vernieuwend, dit is terug te zien in zowel onze offline als online trainingen. Wij zijn pioniers in VR training in de horeca, voor managend en bedienend personeel, waarin wij de trainingen zelf creëren. Met onze jaren lange ervaring weten wij exact waar men tegen aanloopt op een evenement, deze kennis nemen onze trainers mee tijdens het creëren en optimaliseren van zowel de fysieke, online als de VR trainingen. Tot nu toe, bewijst zich dit in veel succes en kunnen wij gelukkig zeggen dat wij veel positieve feedback hebben mogen ontvangen.

Op dezelfde innovatieve wijze hebben wij een AVG proof systeem ontwikkeld waar wij opdrachtgever te allen tijde volledig op de hoogte kunnen brengen van de werknemers die voor hen zullen gaan werken. Denk hierbij aan specifieke informatie, doelgericht op de hospitality, inclusief foto, persoonlijke informatie en een individueel verhaal van de desbetreffende persoon. Dit zorgt voor volledige transparantie tussen MELLES PEOPLE en haar partners, wat leidt tot grote successen.

Kennispartners

Enterprise Europe Network logo NL groeit logo RVO logo
088 - 585 22 22 Contact