Naar KVK.nl
088 - 585 22 22 Inschrijven

AssistYou Group BV

AssistYou Digital Voice Assistant

Bedrijfsnaam AssistYou Group BV
KvK Nummer 70786828
Website www.assistyou.ai
Beschrijving onderneming Visie:
Wij leveren maatwerk klantenservice-oplossingen door middel van spraaktechnologie en AI. We staan voor een persoonlijke aanpak. Van strategie tot eindproduct. Al onze oplossingen zijn ontworpen en aangeboden vanaf ons eigen marktleidende platform. Met als resultaat: blije, tevreden klanten.

Missie:
Wij maken elke klantenservice-interactie persoonlijk, efficiënt en uitmuntend. Met eersteklas technologie.

Klanten:
Onder andere Eneco, ANWB Unigarant, Achmea, Bios Groep/Trevvel en Van der Valk Hotels.

Team:
Het managementteam bestaat uit Pepijn de Rijk, Bram van Zanten en Victor Welling. Zij hebben tussen de 5 en 13 jaar ervaring bij Google en Coolblue.
Naam innovatie AssistYou Digital Voice Assistant
Beschrijving innovatie Use cases:

Lisa, onze digitale voice-assistant, vervult taken in verschillende delen van de klantcontactreis:

1. Start van het gesprek:
- Identificatie - wie belt?
- Vervangen IVR menu - waarom belt iemand?
- Verificatie - is deze beller wie hij/zij zegt dat hij/zij is?

2. Vervulling van het gesprek:
- Verschillende simpele, repetitieve taken
- Bijvoorbeeld boekingen, annuleringen, schade rapportages, klantgegevens toevoegen aan het CRM, FAQ’s etc.

3. Eind van het gesprek:
- Klanttevredenheidsonderzoek
- Bevestiging per SMS

Resultaten:

- Lisa voert 250,000 telefoongesprekken per maand.
- Hiermee realiseren we tot 60 % kostenbesparing per maand.
- Hiermee besparen we tot 25 % capaciteit van de klantenservice.
- Wij verifiëren tot 93 % van de klanten succesvol.
Website innovatie linkedin.com/company/assistyou
Noodzaak en belang van deze innovatie - Verbeterde klanttevredenheid met 24/7 telefonische beschikbaarheid en verminderde wachttijden.
- Het verkrijgen van klantinzichten door middel van een realtime dashboard. Hiermee kunnen potentiële problemen vroegtijdig worden opgespoord en opgelost.
- Verbeterde medewerkerstevredenheid door een verlaging van de hoeveelheid repetitieve taken - de ‘warm-handover’ functionaliteit. Hiermee kan de medewerker alle klantinformatie van een beller inzien voor hij de telefoon opneemt.
- Menselijke ervaring door Lisa’s accuraatheid, vloeiendheid en snelheid.
Bijdrage aan een betere wereld Iedereen kent het wel: lange wachtrijen, ingewikkelde keuzemenu’s en steeds weer een nieuwe medewerker waar je je verhaal opnieuw moet doen. AssistYou maakt bellen naar de klantenservice weer leuk. Voor tevreden medewerkers en blije klanten.
In welke mate is de innovatie nieuw en origineel - Op dit moment zijn wij een van de weinige partijen in de markt, in het bijzonder de enige partij die sterk is in de Nederlandse taal.
- Wij krijgen van onze klanten terug dat onze voice-assistant beter presteert dan de andere partijen die dit aanbieden (waaronder oplossingen van KPN en Microsoft). Onze assistent verstaat beter, klinkt menselijker en reageert sneller dan deze andere oplossingen.
- Andere partijen die assistenten aanbieden zijn minder end-to-end dan AssistYou. Wij merken dat veel klanten graag bij de hand genomen worden in hoe zij de assistent inbouwen in hun processen. AssistYou zorgt in alle fasen van het proces voor een persoonlijke aanpak: van design tot implementatie en van onderhoud tot marktleidende innovaties.

Kennispartners

Enterprise Europe Network logo NL groeit logo RVO logo
088 - 585 22 22 Contact