Naar KVK.nl
088 - 585 22 22 Publieksprijs

Cinema Culinair

Cinema Culinair film+diner

Bedrijfsnaam Cinema Culinair
KvK Nummer 57204497
Website www.cinemaculinair.nl
Beschrijving onderneming Cinema Culinair verzint concepten op de grens van film en eten/drinken. Het doel: mensen zo intens mogelijk te laten genieten van film. Via film+diners, film+drinks en books (voor fans die willen doe-het-zelven). Rotterdam als home base. Met intussen al 10.000 gasten uit heel Nederland en Belgie die Cinema Culinair waarderen met een 9,2.
"Als je eenmaal film op zo'n manier hebt ervaren, wil je niet meer gewoon naar de bioscoop voor een eetfilm"
Naam innovatie Cinema Culinair film+diner
Beschrijving innovatie What you see, is what you eat. Ofwel: heerlijk uit eten gaan, gelijktijdig een topfilm bekijken en perfect getimed de gerechten eten die in de film vertoond worden zodat je proeft wat je ziet. Op de seconde nauwkeurig. Een innovatie in 5D food & film experience. Met films die je wilt zien, horen, ruiken, voelen én proeven. Zoals: CHEF, Julie & Julia, the 100 foot Journey, Estomago, maar ook.. La Grande Bouffe.
Website innovatie
Noodzaak en belang van deze innovatie Impact op de film sector: veel filmhuizen zitten op een klein niche publiek. cinema culinair bereikt innovatieve mensen die van lekker eten houden (veel grotere markt). nieuwe methode om (filmhuis)films te promoten bij groot publiek.

Impact op de food sector: (startende) restaurants/hotels gebruiken CC om nieuw publiek te laten kennismaken met hun hospitality en kwaliteit van eten. Geen marketingactie levert zoveel respect en waardering op als CinemaCulinair film+diner.

Impact op de maatschappij: film neemt mensen mee naar een andere cultuur of mindset. eten is fijn met vrienden. Cinema Culinair combineert beiden: met al je zintuigen genieten van eten en van film. Met succes. Waardering van eerste 10.000 gasten: gemiddeld 9,2. "Douze points op zintuiglijk genot"
Bijdrage aan een betere wereld Cinema Culinair:
- geeft een podium aan talentvolle (en nog onbekende) koks,
- zorgt voor grote onderlinge verbondenheid omdat iedereen op de seconde hetzelfde ervaart (dezelfde filmemotie, dezelfde smaakervaring); dit schept een band. normaal heb je bij film en uit-eten geen contact met andere gasten. CC is sociaal genieten.
- laat zien hoe een hobby uit de hand kan lopen en stimuleert gasten om (ook) hun droom achterna te gaan.
In welke mate is de innovatie nieuw en origineel Er zijn nog geen concurrenten. Natuurlijk zijn er wel filmhuizen die een snack of een gerecht uit de film serveren voor de film. Ook zijn er restaurants die filmbeelden op de muur projecteren om de sfeer te verhogen. GELIJKTIJDIG KIJKEN + EXACT HETZELFDE ETEN ALS IN DE FILM gebeurt nog nergens.

Kennispartners

Enterprise Europe Network logo NL groeit logo RVO logo
088 - 585 22 22 Contact