Naar KVK.nl
088 - 585 22 22 Nieuws

VerdraaidGoed!, 46e plaats MKB Innovatie Top 100 2013

Foodiebag: nieuwe generatie doggybag

In de Nederlandse horeca wordt jaarlijks 50.000 ton voedsel weggegooid. Een deel hiervan is het overbleven eten van de borden. 70% van de mensen geeft aan het overgebleven eten eigenlijk wel mee naar huis te willen nemen, maar dat ze er niet om durven te vragen. VerdraaidGoed! ontwikkelde daarom Foodiebag; een nieuwe generatie doggybag. Restaurants kopen de Foodiebags in en bieden deze aan als service naar de gasten. Op de tafeltjes liggen kaartjes met uitleg met daaraan een lepel-clip die symbool staat voor de Foodiebag. Hiermee wordt de drempel voor de gast om er om te vragen weggenomen.

Duurzaam product

Daarnaast is het product zelf op allerlei mogelijke manieren duurzaam. De lepels voor de lepelclips worden ingezameld door kringloopwinkels, het 'draagtasje' is gemaakt van afgekeurde partijen verpakkingskarton en de voedselcontainer is van gerecycled karton. Bovendien worden de pakketen in sociale werkplaatsen samengesteld.

De drie belangrijste doelen van VerdraaidGoed!

  1. Het ontstaan van afval zien te voorkomen, door reststromen te zien als grondstof en hier zo direct mogelijk een product van te maken.
  2. Producten zo duurzaam mogelijk produceren, door het energieverbruik bij productie en transport te minimaliseren, rekening te houden met de ecologische impact van het product en te letten op de sociale aspecten bij de productie.
  3. Producten of diensten ontwikkelen die van toegevoegde waarde zijn voor de maatschappij.

VerdraaidGoed!

Delft

Facebook Twitter LinkedIn

Website

Foodiebag

Kennispartners

Enterprise Europe Network logo NL groeit logo RVO logo
088 - 585 22 22 Contact