Influentials Network BV, 52e plaats MKB Innovatie Top 100 2017
Zelf aan de slag met influencer marketing
Influencer marketing is eigenlijk de moderne vorm van mond-tot-mond reclame. Invloedrijke personen (influencers) op social media gebruiken producten of diensten van een bepaald merk (brand). Dit beïnvloedt het (koop)gedrag van hun volgers, vaak jongere doelgroepen. Influentials is een online platform voor influencer marketing. Een digitale marktplaats voor brands en influencers dus.
Gemakkelijk, leuk en inzichtelijk
Influentials ontzorgt. Een brand kan zonder tussenpartij zelf aan de slag met influencer marketing. Handmatig zoeken naar influencers, hen interesseren voor campagnes, onderhandelen over prijzen en contracten, het is allemaal verleden tijd met Influentials. Een brand beheert via het online platform zijn eigen influencer campagnes en heeft real time inzicht in de campagne data.
Meer producten verkopen door influencers
Influentials heeft meer dan 5000 influencers wereldwijd in 9 verschillende categorieën. Een influencer mag meedoen als hij minstens 5000 volgers op social media heeft. Een aangesloten influencer kiest zelf interessante campagnes. Een brand bepaalt uiteindelijk met welke influencers ze in zee gaat. Influencers verspreiden het verhaal van een brand. Dit doen ze vaak op basis van content die een brand zelf beschikbaar stelt. Naast bereik is vooral engagement op deze content belangrijk. Influencers helpen daarbij en zorgen zo voor meer verkoop van producten of diensten.