Braingineers, 95e plaats MKB Innovatie Top 100 2016
Online emoties klantbeleving meten
Startup Braingineers, heeft een gebruikersonderzoek ontwikkeld dat werkt op basis van emotionele feedbacksignalen. Braingineers biedt met Brainpeek het allereerste ‘emotion analytics platform’ ter wereld en meet oogbewegingen en hersenactiviteiten tijdens een websitebezoek of het kijken van een TV commercial. Het legt de real time ervaren emoties vast zoals frustratie, spanning en aandacht. De koppeling van EEG en Eye tracking op online is uniek. De resultaten worden in het platform verwerkt en een videorapportage komt online beschikbaar voor de marketeer of user experience specialist.
Kijkje in het brein
Braingineers is een neuromarketing onderzoeksbureau. Met de nieuwste technologie nemen ze een kijkje in het brein en maken ze onbewuste beleving inzichtelijk. Bottlenecks worden in kaart gebracht van websites (online usability), TV-commercials, maar ook klantervaring van producten en diensten. Doel hierbij is een effectievere communicatie en de conversie verhoging van touch points en campagnes.
Onbewust wordt bewust
Braingineers is opgericht omdat de ondernemers van mening zijn dat er te weinig gebruik gemaakt wordt van inzichten in de onbewuste beweegredenen van de consument. Aangezien 95% van de aankoopbeslissingen onbewust gebeurt, is het erg belangrijk dat de communicatie ook op onbewust niveau werkt. Door gebruik te maken van een tal van methoden, waaronder eye-tracking, EEG, EMG, huidgeleiding en psychologische interpretaties maakt men de onbewuste klantbeleving bewust. Door deze klanten mee te nemen in de onbewuste wereld, kunnen zij hun communicatiekracht ten volle benutten voor de website, e-mail, TV- en radiocommercials, advertenties en customer experience.